ThereseStrid

WF

Jag kan inte hålla längre utan måste skriva om Wermland Forever nu! Haha.
Jag försökte lova mig själv att inte bli den där som tittar på programmet pga att jag trodde att jag skulle ha skämskudden som bästa vän hela tiden.
Och nu ärligt så kan jag säga att jag INTE kan sluta titta! Och jag skäms inte speciellt mycket heller! Haha.
Jag tycker det börjar bli roligt nu och händer lite mer grejer!
Men såklart känns allt lite väl mycket fejk. Men man får sig ju ett gott skratt i varje avsnitt och vissa skrattar man ju mer åt än andra! Mest skrattar jag åt alla ansiktsuttryck dom har för sig! :D
Roligt att de vågade satsa på Karlstad för något sånt här, men kan väl förstå att 150 tusen kanske var lite väl häftigt att bidra med från kommunen.
Men kan ju säga med handen på hjärtat att jag trodde inte att det skulle bli så "bra" som det faktiskt blev!
Hoppas det blir bättre och bättre :)

Åter till verkligheten i morgon.
Men synd att jag inte vet vart jag ska jobba! Det står inget på mitt schema och ingen har ringt ut mig på jobb så jag får helt enkelt ta en sovmorgon och försöka få tag i chefen och kolla vart jag ska va när han börjar. På schemat står det 04:40 men de lär ju inte bli något med om de inte ringer ut mig i natt vill säga. Lär ju märkas! :)
Det är alltid lätt att vara efterklok, men vad har jag förlorat den här gången?! Inget faktiskt. Man lever bara en gång och just nu längtar jag som aldrig förr efter min och Marias resa! Fick ett sms av henne förut att nedräkningen har börjat, 20 dagar kvar! Skööönt!
Många tycker att jag är löjlig för att jag är så taggad på det, men för mig är det en sån lycka! En sån frihet att testa på att göra saker själv. Bygga upp en självkänsla och se att man fixar så mycket även fast man aldrig har vart någon annanstans. 25 år och helt oerfaren, men faktiskt så gör det mig inte ett skit! Jag har testat att leva ett annat liv förut och lärt mig jäkligt mycket på att slit lönar sig och jag är så nöjd över att inte ha behövt levt på mina föräldrar och inse att jag har det så sjukt mycket lättare för mig än vad många andra har och det är jag så tacksam för!
Därför har jag ju även sökt ett jobb så att jag kanske kan hjälpa andra som inte har det så lätt och jag hoppas att man kan göra någon annan en tjänst och att någon annan blir glad för det jag kommer göra för dem. Jobbet är ju inte mitt än till 100%, men efter ett samtal igår så känns det jäkligt lovande att jag får det och jag är så stolt och glad och hoppas på att jag blir en erfarenhet rikare på det!!
Jag är så tacksam för allt jag har!

Sängen är renbäddad och jag har myst ner mig. Härlig långledighet med mycket känslor! Både positivt och negativt att känna känslor på riktigt igen! :)
God natt!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: