ThereseStrid

Ååååå..

Just nu är jag måttligt trött på all jäkla snö! I går snöa det lite grann men eftersom solen har vart uppe i dag så hade allt torkat upp efter vägen. Men nu har det ju börjat vräka ner IGEN så nu kommer det väl vara snor halt ute i morgon när jag ska åka upp till Arvika. Inge vidare om jag säger så :( Jag som trodde våren hade kommit. Tjiii fick jag!
Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag är i Gbg :) Ska åka ner och hälsa på kusinerna och försöka hinna med att åka till moster en sväng :) Ska ju även till Ullared, ovanligt att jag är där va? He he. Men har lovat mig själv att jag inte ska handla så mycket som jag brukar göra. Max 2000 kr får jag spendera har jag sagt :P
Undra hur Robin kommer reagera där inne, han har ju inte vart där förut och han gillar ens inte vanliga affärer så vi får väl se hur det går :)
I helgen så var jag inne i Kr.hamn och kolla lite efter saker men hitta inget alls. Tänkte kolla efter små saker till huset men det är ju lite svårt när man inte vet vad man ska ha för möbler och så. Sen efter att jag hade gått på stan ett tag så åkte jag och köpte fikabröd och handla lite sen begav jag mig ut i skogarna och hälsade på Lovisa och Jimmy, Hannah var inte hemma så synd var. Har ju inte sett henne sen hon var liten! Men det var kul att komma ut och kolla hur de hade fått det, de hade ju fått upp garaget nu men det var inte helt färdigt men det som var klart var väldigt fint! Stort som bara den :) Gött att ha sånt garage :)
De var skoj att se Lovisa, de var ju ett år sen jag såg henne sist. Men jag tjata på henne att hon får komma och hälsa på när jag har flyttat till huset sen :)
Sen i går så vakna jag tidigt som jag alltid gör typ så jag gjorde mig i ordning och åkte mot stan, ringde mamma så hon mötte upp mig på Ikea. Där gick vi och kolla på vilket kök jag och Robin har bestämt oss för :) Hon tyckte det var fint så det var skönt! :) Sen köpte jag lite småplock. Inte vet jag vad det var för grejer men jag tror det var två mortlar (heter de så?) aa såna man kan krossa kryddor och blad och sånt i ni vet, såna köpte jag två, fast dom var nersänkta i pris så jag antar att den där pinn-grejimojjen var borta :P Men tänkte att man kanske kan ha de som krukor eller nåt, de var rätt snygga så jag kan nog hitta på nåt att ha i dom :) Men de kommer inte komma upp förrens i huset! Sen åkte mamma hem och jag åkte till Bergvik, köpte 1 tavla och beställde 2 till inne på Gallerix, så de andra ska jag hämta i slutet på veckan tror jag. Fick ju 2 såna tavlor av Päron i present så jag köpte till några fler. De är svarta och har guld/silver motiv på sig. Och nu såg jag att det fanns vita med guld/silver motiv på oxå, så jag funderar på om jag inte ska köpa några av dom oxå :) Vill ju ha ganska stilrent så det vore snyggt med samma motiv i ett och samma rum :)
Oj detta blev långt det! Nej nu ska jag nog kolla på några avsnitt av "My name is Earl" sen ska jag sova, ögonlocken börjar kännas tunga redan.
2 dagar kvar tills Robin är hemma :D
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 emelie
skriven :

hehe tackar :D det är på stjärnhallen den nya affären som öppnar där hemköp låg :)

2 patricia
skriven :

hejsan! hoppas allt är bra med dig. har du köpt hus? :)vad roligt. vart då?;) kram patricia