ThereseStrid

Det finns olika jobb.

Kom nyss på mig med mitt jobb att om jag gör fel på mitt jobb kan det bli ett jävla helvete rent ut sagt. Mycket kan förstöras om jag gör minsta fel och människor kan mista liv på mindre än en sekund.

Tänk om man var frisör, eller kassörska, eller målare eller något annat. Då kan man rätt till misstagen ganska lätt, om inte så är det inte en grej man kommer dras med hela livet för man klippte någon 10 cm kortare än vad den skulle ha håret, eller att man gav tillbaka 10 kronor för lite i växel till tanten som alltid handlar av mig eller att man målade rummet rött i ställe för grönt. Det går att göra om.

Men med mitt jobb så är det gjort om något blir fel. Det skulle vara lättare att ha en mindre farligt jobb i vissa siutationer. Då skulle inte den här paniken vara så jävla stor. Vilket sjukt jävla stort ansvar jag har!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Inger Fritiofsson
skriven :

Du får väl lön utifrån ansvar, hoppas jag?



/Inger

2 Therese
skriven :

Jo visst får jag lön utifrån mitt ansvar, men det är inget jag bryr mig om i såna situationer när jag börjar tänka på vad som egentligen kan hända om jag lägger en växel fel och så. Då kvittar lönen. Men det gäller att träna upp sig så man inte slappar på jobbet, det är då man är en risk för andra.