ThereseStrid

Normalt?

Jag är inget större fan vad släktmiddagar hit och dit.
Bjuda på tårta när man fyller år och käka mat på jul och påsk är ungefär gränsen för vad jag tycker är behövligt. Och då menar jag med typ de närmsta i familjen, vi brukar vara mamma, pappa, jag och mina systrar med respektive och barn, i bland har nån annan i släkten vart med oxå. 
Men vad är egentligen normalt? Är det att ses varje gång alla i släkten fyller år? Morfars/farfars syskons barnsbarn firar tex 14 år, va fan ska jag vara där för då? Eller kusinens barn eller nåt liknande.
Palla hysterin alltså?
Jag och syrran prata om det där igår och vi ligger på samma stadie när det gäller sånt. Okej att ses och käka i bland men fan att sitta och tjöta i flera timmar varje gång nån fyller år eller nåt liknande är nog inget jag är i vidare behov av. 
Men det kan ju även vara så att jag är inte van från min familj att vi har sånt här därför tycker jag det är jobbigt, men jag säger inte nu att alla ska tycka som jag. 
Nej tacka vet jag att ses i bland och säga hej men inget bestämt att alla måste komma bara för det är jul/påsk/midsommar eller födelsedag.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: