ThereseStrid

Inte riktigt rätt där!

Mycket fel sägningar har man hört!
Igår satt Ida och Hasse hos mig, Hasse berättar då att han har hört att det ska komma 75 cm snö i New York den dagen. Och han utbrister
"Fan det är ju över 1 och ½ meter" (eller nåt i den stilen).
Jag satt och klurade ett tag på hur han menade att det var över 1 och ½ meter?!
Då fråga jag
"Skulle det inte komma 75 CM sa du?"
Hasse
"Jooo"
Jag
"Men 75 cm är ju inte över en meter, det är ju bara 75 cm (visar med handen sååå hör högt...) du räknar ju att 1 meter är 100 cm.. Inte som klockan att 1 timme är 60 min"
Hasse
"Ööö just ja så är det ju!"
Ida
"Aa jag börja väl fundera på hur det var"
Hahahhaa fan vad sjukt vad trött i skallen man kan va alltså!! Samma sak var med mig på julafton då jag förklarade för Carro och Kenta att det var så konstigt att service lampan i min bil hade börjat lysa och visa hur långt jag kunde köra innan service skulle behövas.
Jag
"Fan det är så skumt, servicelampan börja visa härom veckan att jag kunde köra 1400 mil till innan service, men fan nu står den bara på 600 mil.. Jag kan ju fan inte ha kört så långt på de få dagarna!!"
Carro
" A men är du säker på att det står MIL?"
Jag
"Öööh vaddå?? Jaa det står väl mil, eller va fan? Jag vet inte faktiskt!"
Carro
"Du vet det kanske står KM och inte MIL?!"
Jag
"Aha fan det gör det ju så klart! Det har jag ens inte tänkt på att det kanske gör! Fan vad pantad jag är!!! Men fan då kan jag ju bara köra 60 mil till innan den ska in på service, men det gör ju jag bara på ett par dagar!"
Carro
"Jaaa men det är ingen fara om du inte servar den på en gång!!!"
Jag
"Alltså är du säker på det verkligen?!"
Sen fick jag inge mer vettiga svar än att va jävla dum man var!! Haha. Det är ju inte lätt att tänka på allt! Och det händer ju typ jämt att någon säger fel när man är med Familjen Olsson iallafall! Haha.
Hörde senast att en kille kallar sig Julmats Kenneth istället för Kenta.. Mohaha!
Fy fan vad jag har skrattat under julhelgen! Men historien med trosorna tar fan priset!!! :D

Åter till verkligheten, har börjat jobba igen efter en veckas sjuklighet och sen en vecka i Borås, jobbade över julhelgen och nu drar det igång som vanligt igen. Känner mig pepp på att lära mig station i Storfors oxå, men undrar vem i helvete vill bo i Storfors ens? Nej då nu ska jag inte va sån! Har ju aldrig vart där så kan inte dömma utan att veta! :P
Bilen ska in på verkstad efter påbackningen på Bergviks parkeringen det står försäkringsbolaget för som tur är, sen ska den in på service för den lilla nätta summan 12997 rikstaler! Tur det inte drabbar någon fattig iallafall! :)
Men hoppas att jag får bilen såld sen efter att jag har servat sen då ska jag lägga ut en ny annons! Sen blir det en merca, kosta vad det vill känner jag just nu!

Dags att återgå till att klarera de små tågen igen och käka lite tacos!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: