ThereseStrid

Någon last?

Jag säger ju jämt när någon frågar att jag inte har någon last. Jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker inte kaffe eller är beroende av något annat än mat och luft som alla andra.
 Men nu börjar jag fundera, jag har börjat sola mer och mer, de är nog min last. Men jag försöker hålla mig till 2 gånger i veckan max, jaaa jag vet att det är farligt! Men det är fan lika farligt att gå ut och ta bilen till jobbet varje dag känns det som.
 Visst fan ökar det kanske risken för att få cancer, men jag solar för att jag mår bättre av det. Jag ser piggare och fräschare ut, jag känner mig även piggare och fräschare. Sen försöker jag sola så att mina jävla finnar blir mindre. (Men för att de ska försvinna måste nog till större åtgärder!) Jag vill må bra och då är sol ett jäkligt bra hjälpmedel för mig! Så det där med laster har jag nog fast inte lika mycket som andra har kanske.

Snart nytt år!
Vad har hänt detta året?!
Sjuuukt mycket! Och jag har lärt mig sjukt mycket om mig själv oxå!
Det hela började i januari, då jag fick en anställning på Banverket (som nu heter Trafikverket) jag fick åka på utbildning genom dem och var borta 10 veckor totalt, inte 10 på en gång som tur var!
När jag väl var i väg på utbildningen så tog jag även tag i mig själv, jag mådde sjukt dåligt över min vikt och hade lovat mig själv att aldrig gå upp och över 60 kg gränsen. Mina sambo kilon växte under våren och 60 kg gränsen kom så jävla snabbt! 64 kg tror jag att jag vägde som mest, många tycker att det inte är nåt alls, men jo för mig var det de!
Alla får ju tycka vad dom vill och det är ju jag som ska må bra, inte ni?! Eller hur?
Iallafall så tjata min chef med mig på Cambrige kuren och jag satte igång, var stenhård i början med pulvret och promenaderna sen ett mål mat om dagen. Jag gick ner. -4 kg på ett par veckor. Jag lyckades! (Jag har även lyckats bättre i dag och har gått ner totalt -10 kg och är nöjd över mig själv! Men nu behöver jag bara mer träning och bygga upp en bättre kodition och bättre matvanor.)
Sommaren kom och jag var klar med utbilningen och fick börja jobba som tågklarerare.
Det är det bästa jobbet jag har haft! Jag har aldrig haft det så bra på ett arbete som jag har det här! Underbara människor runt omkring mig, folk ställer upp när man behöver något och jag har såna förmåner på jobbet som jag aldrig har haft! Jag är helnöjd med mitt jobb och med min lön. Den har även en viktig del i vardagen.
Sommaren gick och det tog slut mellan mig och Robin, jobbigt men en grej som ändå var viktig att den hände, ingen av oss mådde bra tillsammans i ett sånt förhållande och jag tackar honom än i dag att han tog det beslutet!
Morfar gick bort i samma veva som jag letade lägenhet och allt med flytt, det var kämpigt men han mår så mycket bättre där uppe i himlen än här nere där han inte kunde leva fullt ut! <3
Jag fick en lägenhet i Skattkärr och flyttade in!
Och jag ångrar det inte en sekund! Jag trivs så jävla bra i Skattkärr! Bättre än i Väse, jag umgås med folk som jag inte gjort förut, har lärt känna massa människor som jag har riktigt roligt ihop med!
Bosse följde även med mig till Skattkärr men flyttade från mig på Tallstigen till Gräsandsvägen. Han mår bra där! <3
Jag har vart grymt ledsen detta året men även jävligt glad!
Jag har kommit så mycket längre med mig själv än jag trodde var möjligt!
Jag mår bättre och ser bättre ut. Det vet jag. Självgod, jo tack jag vet.
Jag stortrivs med mitt liv egentligen, bara att vissa dagar är jääävligt kämpiga!
Men snart snart snart kommer våren och så mycket gott till den! Jag längtar!
Jag mår bra och hoppas att jag kommer ha ett super bra år 2011!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jenny :)
skriven :

svar; jaha okej! :)

Javisst, kläder får man aldrig nog av :)