ThereseStrid

Fattar inte?!

Jag begriper verkligen inte hur folk kan skaffa ungar till höger och vänster och sen när ungen kanske är 3-6 månader så ska de lämna bort dem en natt för de ska ut och supa?! Visst fan ska man få gå ut och ha kul! Inte frågan om det, men är alkoholen viktigare än sin unge då många föräldrar väljer att först hämta ungen dagen efter på kvällen antagligen för att de är bakis och inte orkar med den lille då. Jag tycker oxå man kan gå ut, men kan man inte göra det nykter då eller dricka med måtta så man orkar upp dagen efter?

Man skaffar väl fan inte barn för att lämna bort dom? Man skaffar väl dem för att man vill ha dem jämt jämt jämt! Eller?

Sen tycker jag att man kan lämna bort dem ett par timmar om man nu är ensamstående så att man hinner med att få lite egentid och få gjort grejer i hemmet som jag antar är svårt att hinna med annars. Men att lämna bort dem för att dricka alkohol? Nää det finns inte i mina ögon! Inte när barnen är såpass små än iallafall.

Stackars ungar säger jag bara. Klarar sig inte föräldrarna utan att bli dretfulla under barnens första år så är det ju verkligen frågan om de visste vad de gav sig in på?

Kanske ett känsligt ämne jag är inne på men jag är så jävla trött på att se folk som har ungar som är ute på krogen och ungen är hos nån annan.

Och detta gäller mammor OCH pappor! Man är ju oftas TVÅ om ett barn!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Peter Vestlund
skriven :

Hej Therese:) Roligt att höra att du är så mentalt mogen. Det är viktigt för föräldrar med vuxentid tillsammans och enskilt och därför behöver man ledig tid för barnen. När våra barn var små vilket inte var igår utan i början av 90-talet så valde vi eftersom vi arbetade skift båda två att prioritera att arbeta varannan helg ihop och då anlitade vi miona föräldrar som barnvakt och då innebar detta att vi hade varannan helg tillsammans och med barnen. Det vi inte kunde göra då var att lämna bort barnen för att festa tillsammans eftersom vi lämnade bort barnen varannan helg ändå utan då fick vi festa var och en för sig men hade då mycket vuxentid tillsammans med barnen och oss själva.

Men det viktigaste är när man skaffar barn! Är man riktigt kär i sin partner och då menar jag kär. Glöm det där tjafset om den rätte.....den finns inte utan det finns många rätta men framför allt.Inse att ett föräldraskap äger rúm dygnet runt, året runt för båda föräldrarna och det är bättre att diskutera detta innan befruktning sker därför att då blir det konflikter ändå. Men som sagt lite vuxentid tillsammans utan barn och egen vuxentid är absolut nödvändigt men då talar jag om en kväll för båda i månaden max och det är verkligheten som småbarnsförälder och är man inte redo för det så ska man vänta med b arn tills man är redo/Kram Peter