ThereseStrid

Kopplar ifrån..

Internet på jobbet funkar inte som det ska, alltså funkar det inte heller alla gånger att köra tåg som det ska.
Allt som sker ute på järnvägen är inte SJ fel utan det kan även vara Trafikverkets. Folk som inte jobbar inom detta har ingen vidare koll på vilka som gör vad. Alltså om ett tåg inte kommer fram p.g.a något som händer ute längs banan är det Trafikverket ofta som måste fixa det, eller Infranord, gubbarna som jobbar med alla fel :) Sen har ju så klart SJ fel på tågen i bland eller kör på något djur som gör så att tåget inte funkar (lokskada). Men det är vi som sitter som Tågklarerare som ser till att signaler och växlar ska funka, annars är det vi som måste ringa och felanmäla sånt. Så i detta läge för mig där inte internet funkar blir det jäkligt svårt att köra tåg då vi alltid ser på en karta om vi har fritt från andra tåg på just den sträckan vi vill ha ut tåget på. Sånt kan även fördröja tågen.
Men nog om jobbet och tågen. (Mupp som man har blivit så kan jag inte låta bli att prata om tåg :P )

I dag är det två år sen. Mattis alltså.
Jag minns allt som igår. Förstår inte varför än, det gör ingen tror jag.
Tänker på alla nära i dag, men tyvärr är jag en sån som är JÄVLIGT dålig på att visa det. Och jag skulle inget hellre än att ge vissa en kram, men så kommer det dära men.. Jag är inte en sån person, jag vill!, men jag kan inte. Jag är inte skapt så.
Men ni ska veta att jag tänker på er.
Min Älskade Robin! <3
Jag blir bara lessen jag tänker på det, jävla dumma unge kan jag än i dag tänka. Men jag hoppas innerligt att han mår så himla mycket bättre nu! Han och Malin!
(Jag tror på ett slags liv efter döden, jag vet bara inte vilket.)

I morgon kl. 12:30 går jag på långhelg, vilket innebär att jag ledig ända tills på måndag kl. 12:00! Så himla skönt! Ska försöka ta vara på hela helgen så gott jag kan! Bada och sola om vädret tillåter det!
I morgon hoppas jag att Robin vill med mig ut och bada, sola och fika på björnruka så jag får flyta runt på min nya luftmadrass han har köpt till mig! :D Den bästa alltså, gud vad nöjd jag är med min Robin! :)

Människor som inte är tacksamma för någonting förtjänar inte bättre.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: