ThereseStrid

Sagt och gjort..

Nu har jag suttit och funderat några dagar, ska jag eller ska jag inte börja blogga igen?!
Nu sitter jag ändå här och skriver. Ska bara prova ett par gånger så får jag se om det är nåt jag orkar hålla på med igen eller inte :)
Jag älskar ju att följa andras liv så jag kan ju dela med mig av mitt oxå om någon nu skulle tycka det är intressant.
Då jag ägnar mycket tid framför datorn både på jobbet och privat borde jag väl kunna skriva några rader i bland iallafall.

Sitter på jobbet just nu, jobbar numera som tågklarerare. Ja ja ja jag vet att ni inte vet vad det är. Stins, det kanske är mer bekant? Jag fixar så tågen åker på rätt spår, jag lägger om växlar så de inte krockar går ut och vinkar lite åt dom och jag är den som bestämmer när järnvägsgubbar får gå ut och arbeta om det behövs göras något med rälsen tex. Förstår ni?
Men mesta dels så sitter jag här, framför datorn och har det ganska lugnt och skönt. Men det finns dagar då man inte ens hinner kolla nyheter på internet oxå.
Men jag trivs! Som tusan oxå! Har 6 mils pendling enkel väg, men jag överlever! Jag gör som jag gjorde i natt och stannar kvar så slipper jag sitta och köra i mörker kl 5 på möran :)

Annars är det renoveringar som tar upp en del av mitt och min sambos liv, jag renoverar väl inte så mycket själv just nu men jag är väl med och pekar och bestämmer ;) Som kärringar ska va.
Badrummet står på tur! Ska bli suuuuper skönt att slippa gå ner till den kalla källaren på vintern och duscha.
Sen ska det bli så himla gött med ett helt NYTT och FRÄSCHT badrum!
Kan bara säga att jag har fått ett hus jag aldrig trodde jag skulle få, jag har planer på massa grejer och Robin är inte rädd för att prova så mycket har vi fått gjort och mer blir det!
Jag känner att det är extra kul med huset p.g.a att vi har gjort allt själva nästan. Finns ju så klart grejer vi inte klarar men det mesta går om man vill. Många köper ju ett hus som är ganska så fräscht och då är det ju enklare att få ordning och reda snabbt, men här har det tagit tid då vi har gjort ganska mycket från grunden :)

Nej det får räcka för denna gången.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: