ThereseStrid

Att göra slut?! Försent..

Det här med att göra slut, alltså det finns många man kan göra slut med, en kille/tjej, en kompis, en familjemedlem.. 

Jag och Robin har ju nyligen gjort slut. Han gjorde slut och jag godtog det. Varför ska han tvingas vara ihop med mig om han inte trivs i förhållandet? Jag och han är överrens och jag tror detta är det bästa för oss båda! Men han kommer alltid den där Robin som jag älskar! Jag älskar och älskar och älskar! Men vi passar bäst som vänner! Och han är en sån jävla underbar vän! Tack för allt fint Robin! Du är de bästa som hänt mig många gånger om! Och även bland det sämsta men det är jag glad för, båda har lärt sig av sina misstag! Gulle dig!

Sen kan man göra slut med en förälder, jag tycker det kan vara helt rätt att göra det i bland. Man har sina skäl. Och jag förstår varför, detta är ett ständigt problem när man får gå på tå i fall något skulle vara fel just den dagen den tiden. Jag är glad att någon satte ner foten. Tyvärr är inte jag någon som har gjort det ännu. Men nu kanske han får en tankeställare och kommer en dag ändra sina val i livet. Alla är vi värda en andra chans men inte flera! Alla gör vi fel men inte flera gång på gång på gång. Jag är trött, utsliten, ledsen, arg, besviken, och så jävla spy-färdig på att se en människa bete sig som ett svin. Jag är inte värd att behandlas så och inte någon annan heller!

Man kan även göra slut med en vän, det gjorde jag för nästan ett år sen. Kan varken säga bu eller bä. Just nu är det inget jag går och grubblar över. Känns som det är rätt beslut, jag fick inte ut något och den kanske inte heller fick ut något om man ska vara helt ärlig. Jag är alltid den som ska visa mig riktig, även för denna vän och det var fel men alla är vi inte lika bra vissa dagar. Det är alltid bådas fel när två träter. (Heter det så förresten?) Det enda jag saknar är att man inte kan ringa när som helst om vad som helst. Men gjort är gjort, även här har jag lärt mig en rejäl läxa. Rensa ur vänner som suger ur enerig av dig. Men var noggrann och se så inte du är likadan själv.

Nu ska jag klarera tåg!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Inger Fritiofsson
skriven :

Vad klok du är, Therese.

Kram,

Inger

2 Therese
skriven :

Tack Inger :) Man lär sig med åren :)