ThereseStrid

Varför blir jag ens förvånad?

Jag jobbar ihop med endast vuxna människor, jag är yngst av alla Tågklarerare i Värmland och då räknar jag med att resten av personalen är vuxna. Till problemet iallafall som jag inte ens behöver bli förvånad över men ändå blir det gång på gång p.g.a att jag inte trodde människor i åldern 20 år och uppåt trodde kunde DISKA sin egna jävla disk ordentligt! Hälften av gångerna jag plockar in disken i lådorna så är fan massa smutsigt. Det är matrester kvar på bestik och tallrikar, glas och mugga är fulla med läppmärken och annat smuts. Va fan är detta vuxna människor eller ett gäng med dagisbarn jag jobbar med? Jag gnäller och gnäller på ALLT nu, men för fan kan inte vuxna börja visa att de är vuxna och inte några jävla slöa tonåringar i stället? Kommer ta upp detta på mötet vi ska ha med chefer och kollegor. De andra kommer inte få ha en syl i vädret eftersom jag har nog mest klagomål av alla på hela Trafikverket ihop (i Sverige alltså!).
GNÄLLKÄRRING NUMMER 1!

Åter till något roligare som inte består av kollegor och disk. Helgen! Eller jo jag har diskat i helgen oxå, rätt mycket oxå. (Men de var inte så roligt).
I fredags så gick jag av jobbet 07:00, åkte hem och sov och sedan gick upp och gjorde mig i ordning för en Thai lunch i stan med vänner och chefer :) Sen vart det bara att åka hem och slappa och tvätta mattor som Skattkärrs-Bo har lagt massa blöt mat på :( Trodde jag skulle få spendera resten av kvällen hemma då jag hade noll förslag på min: Att göra lista. Till min räddning kom Stefiz på att jag skulle åka och hämta han och vi skulle dra och bowla! Gjorde mig i ordning och drog till Kr.hamn, plocka upp han sedan ner till industigatan och hämta bror hans efter en paus på en lite fest. Bowla iallafall och kan lova att banorna var fan sneare än tornet i Pisa! Jag fick fan inte in en enda strike och jag är ändå rätt säker på bowling. (Har jag vart förut iallafall!) Stefiz därimot som bara hade spelat en gång förut vann, Örjan kom 2a och jag tvääääärsist! :( Ha ha. Men revans ska jag ha, får ta de i Karlstad där de har rakare banor!
Lördagen minns jag knappt vad jag gjorde på :S På kvällen körde jag Git in till stan för hon skulle på klassfest, fick köra Impala och jag som inte kört jänk på över 1 år tyckte de fan var lite jobbigt alltså. Gud vad stor bil :S Och jag som aldrig vart rädd för att sätta mig bakom ratten på vilken jävla bil som helst. Jag är lite halv rädd att jag kommer bli en sån där gammal kärring som kör i 80 km/h på 100 väg och sånt. Sätt in mig på hem då och ta min bil och mitt körkort!
Igår söndag var en slappardag som innebar långpromenad i solen, sova på soffan, gosa med Bo, fika med mamma, laga pannkakor, laga mos och fiskbullar, slappa på soffan igen, gosa med Bo och sen dra till jobbet :)
Och här sitter jag på jobbet och just nu i denna minut går jag på ett övertidspass på 7 timmar! Känns gött i plånboken de nu inför jul! :)

Nu måste jag jobba!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: