ThereseStrid

Challe charmören!

Har ju hängt med Charlie några dagar denna veckan och fått höra både det ena och det andra. Han är ganska påhittig den pöjken och säger rätt mycket som man inte kan hålla sig för skratt för.
Häromdagen pratade vi om julklappar och han frågar mig: Therese du köper inte så dyra julklappar va?! För det är så att jag såg på Ö&B ett par hörlurar som kostade 25 kronor som jag tänkte att du kunde köpa!
Vad svarar man på de? Tack snälla barn för att du inte önskar dig dyra saker på jul eller tycker du att moster är en snålfan typ?! Han valde det senare alternativet iallafall och påstod att jag var snål! Haha. Förstår inte att alla får det där om bakfoten, jag har ju sagt att jag är ekonomisk, inte SNÅÅÅL! ;)) Eller jo jag är att lite snål! :) När det inte gäller saker som gynnar mig själv ;)
Sen kom det en käck kommentar till mig och syrran när vi satt och åt förut: Ni är inte alls lika, det syns inte att ni är syskon! Vickan förklarade då att det var för hon var lik mamma och jag var lik pappa. Dock har Challe helt missat att hans morfar inte är min pappa (eller så spelade han bara dum idag som han gärna gör ibland:) När vi hade rett ut att min pappa var Olle och inte hans morfar så sa han kvickt: Ja men du är ju inte lik han, han är ju tjock och du är ju smal! Snällt att lillkillen tycker moster inte ser ut att väga för mycket än så länge iallafall då :) Men att jag var lik min pappa det tyckte han var konstigt :)
Fast jag är ju glad över det Charlie sa att jag inte är lik han vikt mässigt iallafall , utan att jag är likt han i utseende bara.


Tidigare under kvällen var jag förbi hos Robban och hälsade på han och katterna, lyckligtvis så sket en av katterna precis när jag kom dit och Robban satt och åt frukost just då. Och jag kan säga att den kattskiten luktade inte smultron precis utan när Robban skulle ta upp den ut lådan så började båda han och jag att hulka oss. Han fick ta till t-shirten till räddning innan skiten var uppe! :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: