ThereseStrid

Mormor och Morfar

Jag skäms att jag inte är oftare och hälsar på min mormor. Det var jätte längesen jag var där sist. Men idag slog jag slag i saken och åkte upp till henne efter jobbet och hälsade på en liten stund.
Det var härligt att se henne och jag tror att hon mådde ganska bra :) Som vanligt så proppsade hon på mig massa kakor! Och som det kakmonster jag är sa jag ju givetvis inte nej! Lunchen idag bestod alltså idag av kakor och julmust! Fast jag fick faktiskt även en skink smörgås, gött som tusan på mormors eget bakade bröd! :)
Sen satt vi och pratade lite allmänt. Vi kom in på vad vi drömmer om på nätterna, hon sa att hon drömmer om morfar, att han lever i drömmarna och så. Det var skönt att prata om han, morfar är någon jag kan sakna väldigt mycket men nästan alltid när jag tänker på han så är jag glad! Han har alltid fått en till att skratta för han kunde hitta på såna dumma saker så man kunde aldrig hålla sig från skratt. Han ljög ihop massa historier och berättade om när han gjorde de och de. Men när han väl talade sanning så trodde man honom inte för han annars alltid ljög! Haha.
Jag tycker synd om mormor för hon saknar morfar men ändå så tror jag att både hon och han har det bättre nu än den sista tiden då morfar var sjuk. Det var verkligen inte kul att se han då.
Hoppas han får en God Jul där uppe ♥
Jag hoppas mormor får en God Jul oxå! :) Och det är jag helt övertygad om att hon får ♥





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Daniella
skriven :

God Jul Therese, hoppas du får en helt underbar jul :)