ThereseStrid

Spara/Slösa

Finns det några tips om hur man sparar in så mycket pengar som möjligt på vardagliga saker?
Jag själv tycker inte att jag har så mycket onödiga utgifter men såklart finns det alltid grejer att spara in på! Men vad? Jag ska försöka nu börja storhandla och laga matlådor så jag alltid har några hemma så slipper man köpa mat lika ofta. Sen tänka långsiktigt när man handla inte bara handla för dagen som jag jämt lyckas göra annars.
Viktor kom förbi hos mig igår och hade lite ekonomisnack, han tyckte jag skulle köpa en liten pluttbil att åka i så sparar jag nog mycket pengar, men löjlig som jag är så VÄGRAR jag köpa en bil utan bakände, jag vill ha en normal mil och inte någon liten plutt. Jag hatar 2-dörrars och sånt så det kommer inte ens på frågan, sen är det tyskt eller Volvo som går hem hos mig, JA jag vet att jag är kräsen.
Den där Viktor är att förståndig så bara jag reder ut detta med bil så tror jag nog det kommer underlätta väldigt mycket sen. Men vi får väl se som med allting annat :P

Jag ser fram emot våren eller ja emot maj! Hoppas hoppas det blir då som vi drar till Göteborg en sväng, det skulle vara så jävla kul och välbehövligt känner jag! Gött att komma iväg och bara se något annat och ha skoj en hel helg!

Nej nu går alla hem för helgen men jag får jobba i 7 dagar till sen tar jag helg 1 dag och jobbar 1 dag och helg 1 dag, rätt trist men de blir pengar :)

Linda du är bäst! :))

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: