ThereseStrid

Hur mycket blir du påverkad?

Den senaste veckan har inneburit en stor förändring för mig. Som många gånger tidigare i livet har förändringar inte alltid varit positivt utan jäkligt mycket negativt oxå. Just denna gången är det negativt oxå men även en del positiva grejer då jag har kommit till insikt med mig själv att det är faktiskt jag som måste jobba med mig själv. Jag måste inse min roll i saker. Hur funkar jag som person? Hur kan jag hantera min rädsla bättre? Vad är det jag vill? Hur tänker andra? Jaaa ni vet massa såna där djupa saker.
Jag har denna vecka börjat lyssna mer på och läsa av Mia Törnblom. Hur kan jag förändra mitt sätt att se på mig själv för att må bättre och inse att jag duger som jag är? Jag äger! Som Mia skulle sagt. Jag har även vart ut till Lena och lånat lite böcker idag. Började läsa i en bok som heter "äldst, yngst eller mittemellan" Kan nog vara nyttigt att se hur mycket en syskonskara kan spela in hur man ser på saker och ting och hur man är som person.
Å jag skulle vilja att alla hade en sån kompis som Lena som man kunde prata med om allt sånt där. Det är så viktigt! Men tyvärr vanligt att man inte gör.
Sen var det ju inte helt fel att träffa Christer och lilla Nova såklart heller :) Så himla mysigt med en liten bebis! :) Jag hade ju även turen förra helgen att få lite mys av Jacob Sebbes syster son :) Kan väl säga att även jag har växt upp och ser charmen med barn nu! Även fast jag har vart emot det förut så skulle jag nu faktiskt kunna tänka mig att skaffa egna barn någongång! Ha ha.
Nej efter ca 40 sidor i nya boken är jag lite mosig i huvudet av så mycket "vuxna" ord så jag tror jag lägger mig och kollar på film istället och även spelar lite Wordfeud mot min hårt kämpande motståndare Sebbe ;) Klockan ringer vid 04:05 i morgon så de blir gött med lite sömn nu :) God natt!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: