ThereseStrid

Med gråten i halsen och ett leende efteråt.

Mia, Mia, Mia.. Allt detta tjat om Mia Törnblom tar väl aldrig slut tänker ni väl. Och nej än på ett tag gör det nog inte det. I det här skedet i livet som är för mig just nu så måste jag hålla hjärnan sysselsatt där jag försöker ta in så mycket positiva tankar om mig själv som möjligt! Mia säger att man ska ställa sig framför en spegel och säga en sak om sig själv (ljuga just för stunden då man mår som sämst och känner att det inte stämmer) och när dagen då du är nöjd med dig själv och har bra självkänsla då ljuger du inte längre.
Jag ställde mig framför en spegel nu innan jag gick och la mig, de där orden hackade fram ur munnen på mig och ännu en gång var jag så himla nära till gråt, men efter alla orden var sagda då kom det där lilla leendet och jag kände mig så jäkla nöjd! Äntligen! Detta är ett steg i rätt riktning då jag står i ett vägskäl i livet just nu och inte vet om jag ska välja höger eller vänster väg att gå vidare på.
Jag är så jävla nöjd över mig själv med dagen för det har var så himla många betydelsefulla samtal idag som jag hoppas kommer göra stor skillnad på min framtid och min syn på mig själv.
Säkert många som rynkar på pannan och funderar på vad som är felet på mig. Men jag vet att de är jäkligt många som kommer till den här dagen en gång oxå i livet och vet varken in eller ut med någonting och jag kan säga att jag är glad att jag var "någorlunda" förberedd på sätt och vis med min bakgrund och jag har lärt mig jäkligt mycket genom mina vänner tidigare i livet.
Tänk om jag aldrig tidigare hade haft ett problem i livet då hade jag förmodligen gått under snabbt som tusan.
Bryt ihop och gå vidare. Även om det är så hårt som det bara kan bli. Men med bra hjälp och världens bästa nära och kära runt sig så blir det alltid så mycket lättare. Var aldrig rädd för att prata om era problem. Det är ju en stor grej jag har fått lära mig hela livet men sista veckan har den vart på riktigt. Då jag är en sån person som gärna skärmar av andra människor från mina problem och blir ledsen för mig själv istället. Jobbigt men sant.
Tack för allas stöd. Även detta är karma och ni kommer få tillbaka den dagen ni kommer behöva det.

Men fortfarande så är inte förbjuden frukt alltid sämst...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: