ThereseStrid

Välbehövligt..

Börjar med att säga att jag har haft en helt underbar helg!! Massa mys med Linda med god mat, shopping, bio, fika, massa prat! Å hon är vännen som jag delar så mycket med som jag aldrig hade trott! Även fast vi har upplevt helt olika saker är ändå allt så lika! Det var en VÄLBEHÖVLIG helg! Släppa allt och bara få prata på om allt som tynger en! Så nu känns allt ganska bra även fast man är tillbaka i denna gråa vardag. Har fått ett lite annat tankesätt efter denna helgen, grubblar lite på hur saker och ting kommer bli framöver, men har dock lärt mig att leva i NUET och man får ta saker och ting allt eftersom de kommer.
Helgen avslutades med film mys med Sebbe ♥ De kändes skönt att komma till han och verkligen må gött där igår! Så denna helg är verkligen något som jag kommer ha kvar i hjärtat länge!

Och över till något annat som inte alls är något vidare trevligt! De är någon som har försökt "kapat" ett av mina betalkonton på internet, förmodligen har denna person registrerat betalkort som inte är dennes på mitt namn och försökt få det att gå igenom. Fick mail om det igår och kan säga att de är fan inte lätt att försöka ta itu med allt sånt när de är på engelska och jag är helt kass på de! Men har försökt att göra mitt bästa och hoppas nu att de spärrar kontot så de inte försvinner några pengar. De känns så ju så jäkla osäkert allting när man ska lämna ut kortnummer hit och dit men ändå är man dum och gör de! Ibland känns de fan som att jag skulle vilja gå till banken och ta ut mina pengar och aldrig mer handla med kort och sånt! Ha ha. Men som sagt hoppas de löser sig.

Kan ju även berätta att jag är glatt överraskad över Cliniques serie som ska hjälpa en att ta bort finnar/acne. Jag har hållt på med den serien i 1 vecka nu och tycker att jag ser lite resultat iallafall, jag har rätt så mycket acne och var till läkaren förra veckan för jag ville ha hjälp. Jag förklarade att jag inte är speciellt sugen på att äta antibiotika eller hålla på med krämer som torkar ut huden totalt och förstör textiler när de kommer i kontakt. Utan ville mest ha hjälp med att kanske få reda på om man ska tänka på något speciellt eller om man kan göra något för att motverka den? Men tyckte då inte jag fick något vidare bra svar utan istället fick utskrivet antibiotika och massa krämer ändå. Antibiotikan ska man hålla på med i 6 månader och krämerna ska man helst hålla på med i några år! De kändes rätt hopplöst tyckte jag och sa till henne att jag ville testa Cliniques serie först eftersom jag har läst mycket om det och tyckte de lät bra. Så nu efter en vecka tycker jag att jag har fått mindre av den svårare acnen men självklart har jag mycket kvar ändå! Och fri från ärr lär jag ju aldrig bli och de syns ju mest eftersom de alltid är röda :S Detta säger många inte är någon fara och inget nån bryr sig om, men jag vet ju att jag mår bättre när jag ser fräschare ut i hyn och inte massa bölder typ :S Så alla som har problem hy och inte testat Cliniques serie så gör de! Det går att köpa en liten ask med flaskor som håller i 4 veckor ungefär och sen kan man ju köpa de större om de funkar!

Ett litet tips bara! :)

Nej nu måste jag ut och vinka tåg!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: