ThereseStrid

Vem har råd???

Som de flesta vet är jag en jäkla nörd när de kommer till bloggar och sånt, kan sitta i timtals och läsa bloggar och kolla på olika klipp på massa tips på smink och sånt.
Men det är VÄLDIGT ofta jag undrar "HUR FAN HAR DE RÅD?". Jag ser MASSVIS med (framför allt) tjejer som köper köper köper allt! Börjar man räkna ihop allt de där som de har "klickat hem" så blir det rätt mycket pengar. Vem är det som betalar allt detta!? Är det de själva? Har de världens högsta lön? Har de aldrig några andra räkningar att betala? Är det mamma och pappa som "ger" dom presenter? Eller pojk/flickvännen? VEM I HELSIKE HAR SÅ MYCKET PENGAR?? Jag kan erkänna att jag är avundsjuk!!! Fast så tänker man efter sen. Vad köper jag själv? Jag "klickar hem" en hel del själv och köper ganska mycket saker varje månad när lönen kommer. Men jag känner ändå inte att jag är i närheten av vissa andra. En del är även studenter, inte har något jobb, eller jobbar i butik (där jag vet att man inte tjänar hundratusen!) t.ex. såååå hur har de råd?! Gaaaaah detta stör mig alltså!
Jag tycker att jag tjänar hyfsat mycket pengar och skulle kunna köpa ganska mycket onödigt! Men fan heller..eller? Fast jag kan ju med gott samvete att det inte är någon annan som betalar min mat, mina räkningar, min bensin eller mitt smink. Jag utnyttjar inte nån för att få grejer. Ska jag ut på krogen så betalar jag själv, ska jag åka bort så betalar jag själv och ska jag ut och shoppa så betalar jag själv! Visst får även jag saker av min pojkvän, min mamma och min syster t.ex. men JAG LEVER INTE PÅ NÅN ANNAN!
Gör alla de där människorna det som köper så inni helvete mycket grejer? Eller har de tips på hur man får så jäkla mycket pengar så man kan köpa så mycket??

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: