ThereseStrid

Hårresande problem


Igår slängde jag äntligen i en toning i mitt hår. Efter ca 2 månader med någon slags "neutral" färg för mig så kände jag att det fick vara nog, trött på det gamla och ville förändra igen.
Jag är väl egentligen typ råttfärgad (som jag kallar det) i håret och fördelen med den färgen jag tidigare hade så syndes inte min utväxt nånting! Jag gjorde ju ett försök till att bli ljus i våras efter att ha vart mörk i 10 år så var det lite svårt.
Brun, rött, svart och blonda slingor var inte det lättaste att få jämt, men jag tycker Malin gjorde ett kanon jobb och jag har vart super nöjd hela sommaren!
Men som sagt nu fick det vara nog och jag gick tillbaka till det bruna :)
Dock tog jag endast en toning nu för att inte slita för mycket på håret och för att det inte skulle bli så mörk, tror jag tog typ "gyllenbrun" men jag känner mig mörkbrun som vanligt och förmodligen så sög mitt hår åt sig all färg det bara kom åt :) Men eftersom de är toning så kan man ju hoppas att det går ur lite till :)
Nu var det betydligt lättare att tvätta håret och kamma det!
Hur jag kunde ha en halvmeter långt blondt hår när jag var tonåring fattar jag inte!
Visserligen så var det ju så där fint pissgult som när ryssarna försöker blondera sig ;)
Men ändå så måste ju mitt hår vart sjukt slitet?!
Ja ja, vilka problem...och trots allt så tror jag nog att jag passar bäst i brunt och trivs bäst i det :)
 

Blek, ung & blond
 
 
Långt, lockigt & brunt
 
 
Kort, rakt & brunt
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: