ThereseStrid

Tkl Kil

Förra veckan fick jag åk till Kil och öva på jobbet. Det kanske verkar konstigt varför man måste öva för att jobba med mitt jobb, men jag kan säga så här! Ingen station är den andra lik. Alltid är det nya saker man måste lära sig. Och Kil och Karlstad är ju 2 lite "större" stationer så där är det ännu mer att lära sig!
Men från att jobba i Daglösen där jag kanske har 5 tåg på ett arbetspass som är 8 timmar långt till att komma till Kil där man kanske har 50 tåg på ett arbetspass som är 8 timmar långt är en ganska stor skillnad!
Men jag kan säga som så att förra veckan i Kil var den absolut roligaste arbetsdagen på hela året!
Tiden går mycket snabbare när man har nåt att göra hela tiden än när man bara sitter och väntar och stirrar in i väggen i 5 timmar!
Jag förstår inte folk som orkar sitta på såna här småstationer hela livet?!
Jag har suttit här lite mer än 2 år nu och håller på att dö av trissess! Men jag är glad att jag åker runt mellan småställena så jag har 5 olika att växla mellan! Fattar inte hur man orkar sitta bara på 1 ställe?!
Men alla är vi ju olika och tur är ju det!
Så summa summarum hoppas jag på fler övningsturer i Kil nu!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 LA
skriven :

Kul att du trivdes på tågx i Kil

Svar: Ja det var kul att få komma och öva! :)
ThereseStrid