ThereseStrid

Faller..

Jag har börjat drömma igen, både på gott och ont. Mycket gamla minnen som gör sig påminda från kompisar som jag inte sett på flera år. Sen drömmer jag även om vänner jag umgås med idag oxå, alltid är det väldigt knepiga drömmar som jag har haft under sömnen. Många jag bara tänker på direkt när jag vaknar och sen glömmer bort. Andra som jag ältar lite längre men även de glömmer jag bort senare.
Vart kommer allt ifrån?
Jag kan sova bra nu så det är gott iallafall, men många drömmar rör upp känslor som är jobbiga oxå. Det har känts som jag har vart dröm fri en period men att jag nu har börjat drömma igen.
Det kan ju ha och göra med att jag inte sover så djupt och tungt, utan är i det stadiet där man sover lättare och drömmer mer.
Faller in i drömmarna väldigt lätt och ibland är jag osäker på vad som är verklighet och inte....
Nåt positivt är att jag inte alls har så mycket ångest längre, så jävla skönt att slippa ha ångest för allt!
Det är mycket som bara rullar förbi mig och jag inte känner av så mycket längre, men som jag vet att det skulle kunnat ha dragit mig långt ner i skiten för ett par månader sen.
Ett beslut som jag är glad över att jag tog i november var att ta bort min Facebook, den gav mig ångest. Nu är det skönt att slippa se det där varje dag då det var som en drog för mig, en helt värdelös drog som inte före glädje med sig. Sitta att luska i vad andra gör blir jag så jäkla deprimerad av men ändå var jag tvungen att göra det.
Jag känner inget behov av att skaffa det igen just nu, men känner ju såklart att det är tråkigt att inte ha en lättare kontakt med folk där igenom.

Ska försöka somna i några timmar nu innan klockan ringer, får se om jag drömmer nåt i natt oxå!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: