ThereseStrid

Dumma älg :(

En förare på ett tåg ringde mig nyss och sa att han hade kört på en älg, dock hade han bara kört på bakänden av älgen så den hade sprungit vidare sa han. Det gör ont i mig sånt där när djur blir påkörda! :( Och speciellt när de inte dör på en gång utan springer bort och säkert ligger och lider någonstans! Usch!!
Den dagen när man själv kommer vara med om att köra på ett djur så kommer jag inte vara kaxig kan jag lova! Jag skulle aldrig kunna gå ut och ha ihjäl det om det låg och led! Fy fan!
Har väl ganska stor respekt för jägare klarar av sånt utan att tänka på det, ändå så tycker jag synd om djuren som jägaren skjuter!
Nää jag är nog för mycket djur-människa och skulle aldrig vilja skada ett djur medvetet. Förutom insekter och massa småkryp som jag inte klarar av!

Inga självmordsbenägna älgar eller rådjur vid vägen när jag kör tack!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: