ThereseStrid

Kassler

Många som känner mig vet att jag är väldigt kräsen av mig när det kommer till mat.
Kassler är en sån grej som jag inte har kunnat äta på flera år! Inte för att jag inte har tyckt om det utan för en grej som hände när jag var yngre.
Jag har alltid vart väldigt petig med maten och gillar verkligen inte när man äter nåt slags kött och man tuggar så känner man att det är någon hård del i det! När det var så när jag var liten så sprang jag till toaletten och spottade ut allting jag hade i munnen och vägrade äta något mer. Samma sak om man fick ett fiskben i maten! USCH!
Men åter till kasslern, vi skulle äta kassler hemma hos pappa en dag när jag var mindre och den som känner eller har sett min pappa så förstår man att han inte är så petig med maten. Han äter nästan allt, inte russin dock!
Men iallafall så hade han lagat kassler och nåt mer och när vi satt där och åt så får jag en sån där hård bit i munnen och känner att maten börjar växa i munnen på mig, men jag lyckas pilla ut den där hårda biten och upptäcker att det inte är nåt som hör till köttet utan att pappa har fått med en del av nätet som sitter runt kassler! Fy fan! Jag frågade väl honom förmodligen om det skulle vara nät i maten och han skratta väl som vanligt.
Kan säga att jag inte har ätit kassler sen dess. FAST när jag var hemma hos Virre före jul någon gång så skulle vi laga mat och med kassler i! Jag var ganska skeptiskt till det först men sen käka vi och de smaka rätt bra! Så nu har jag ätit det hemma själv en gång oxå och ska äta de idag igen! :)
Det går att lära sig äta saker igen fast man har vart med om något äckligt med de.. T.ex. blodpudding.... men de tar vi en annan gång!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: