ThereseStrid

Namnsdag 11 (Jan)uari

Jag fick för mig en grej någon dag efter nyår att jag skulle försöka skriva lite om varje dags namnsdagar. Men då jag insåg att det är sjukt mycket namn som man inte ens känner till så var det mer eller mindre omöjligt att skriva om varje dag. Men jag tänkte att jag skulle försöka skriva lite då och då om namn som jag kan koppla till någon eller något.

Igår skulle jag ha skrivit men glömde då bort det, så detta är en dag försent men de handlar om namnet Jan som hade namnsdag igår den 11 Januari.
Den första jag kom att tänka på som heter Jan när jag såg att det var det namnet igår så var det min morbror som heter Jan. 
Jan är min mammas yngsta bror och genom Jan har jag 2 kusiner Anders och Elin.
Jag har väl aldrig direkt haft någon jätte nära kontakt med Jan men vi har ju träffas lite då och då på kalas och hos mormor. Men jag minns när jag var liten så var vi och hälsade på hemma hos dem och de bor precis brevid Klarälven så vi badade där och hade jätte kul. Det var nog ganska lågt vatten just den sommaren i älven för vi kunde gå ut va på såna där sandbanker (heter det sandbanker?) aaa iallafall massa små öar eller vad man ska kalla det i vattnet :) 
Synd att man inte har bättre kontakt med ens närmare släkt egentligen så man har mer minnen.
Men det var lite om en som heter Jan iallafall. 
När man tänker efter så kommer jag på rätt många som heter Jan som jag inte hade en tanke på först :)

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: