ThereseStrid

Acne

Min acne kommer ju och går.
Jag har inte alltid haft det men det blommar ut mer eller mindre vissa gånger.
Just denna dagen är det rätt bra, de värsta bölder börjar lägga sig och jag hoppas de inte dyker upp under sommaren nu när man får lite sol på sig.
När jag även får lite färg i ansiktet så brukar det inte synas lika mycket utan de smälter mer in då.
Men jag har blivit lite mer noggrann nu när jag solar att jag har rätt solkräm och skyddar huden lite mer, därför är jag lite blek än och kommer väl inte bli så värst brun heller.
Men jag kollar tillbaka på gamla bilder ibland och ser att vissa perioder var min hud hemsk! Och vissa var det riktigt bra!
Detta kortet ser huden bra ut på tycker jag. Det syns att jag har blemmor men ändå gick det att täcka ganska bra med smink!
Bilden är 2 år gammal dock!
 
 
 
Många gånger vill jag ju knappt gå ut för jag skäms över min hud så mycket och jag ser ju tyvärr allt det där som andra inte ens tänker på!!
Jag skulle kunna göra mycket för att att få ha silkeslen hud och inte ett enda märke i den.
Jag har testat ganska mycket olika krämer och även gjort några behandlingar nu och visst huden är bättre, men inte bra!
Vissa tycker att man ska testa att äta antibiotika mot finnarna men jag har sagt nej till det.
Min kropp mår inte bra av det och jag känner väl själv att jag inte "lider" tillräckligt av acne för att utsätt mig för en sån kur då jag vet att resten av kroppen tar stryk av det.
De som aldrig haft problem med acne kan nog inte ens tänka sig in i hur det känns.
Det handlar inte alltid bara om utseendet utan även om hur jävla ont det kan göra! Vissa gånger gör det så ont så man knappt kan ta i huden eller göra vissa rörelser i ansiktet. Och när man kommer åt en finne och nästan börjar grina för de gör så ont så är det inte roligt.
Men jag hoppas att jag oxå någon gång kan känna mig fräsch utan att behöva gå med smink och hela tiden tänka på finnar och blemmor! :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida olofsson
skriven :

Sandra Halvars säljer jätte bra produkter nu för huden och hennes hud och verkligen jätte fin sen hon börja använda det:) kolla med henne! Kram

Svar: Tack för tipset!! :) Ska kolla upp det! :) Kramar
ThereseStrid