ThereseStrid

Nojjan

Som alla i min närhet vet så hade jag ju ett jäkla krångel med min förra bil, eller min förr förra rättare sagt, Passaten! Den var inne på verkstad ohyggligt länge för att man skulle kunna tycka bra om den bilen sen. Efter den bilen så blev jag misstänksam mot allt som var importerat och alla nya bilar som man inte kunde laga själv typ! Men så bestämde jag mig i vintras för att köpa en ny iallafall. Jag är super nöjd med min nya bil och allt sånt. Men nu när det kommer upp i inforutan att den ska in på service så blir jag så nojjig alltså! Va händer om jag inte åker in nu? Kommer bilen dö? Kommer dom göra rätt på servicen? Tar dom mer i betalning än vad de ska? Är det farligt att vänta några hundra mil till? Ja ni märker ju själva! Jag är ett sånt nervvrak när sånt här kommer! Nu har jag ringt runt och kollat upp massa, bas-servicen och kamrems-servicen. När de ska göras och sånt! Och såklart är jag alltid lika dum som vanligt och ringer pappa och frågar om råd! Det slutar JÄMT med att vi blir ovänner för att jag är för hispig och idiot förklarar honom för allt! Jag skäms att jag inte kan ta det lilla lugna någongång men ibland är han rätt knäpp han med! Vi uppfattar saker på 2 helt olika sätt som kanske ändå i slutändan blir den samma men ändå måste jag vränga till det och få det till att jag har rätt! Ha ha. Men nojjan har nu iallafall lagt sig och jag behöver inte lämna in bilen på service just nu! Utan det får bli i oktober eller nåt då jag ytterligare har kört 1000 mil! Jippi! Tur att man är statligt anställd och har råd va! Har lärt mig läxan ännu en gång, fixa alla saker själv, blanda inte in fars gubben så slipper du massa töliga samtal och sist men inte MINST sluta nojja!!! Tänk om jag kunde läsa detta inför nästa service oxå! Ha ha!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 cathrin
skriven :

men tänk va billigt det ä i krhamn, åk dit istället

Svar: None
ThereseStrid

2 Therese
skriven :

Ha ha! Ja det är ju det! Men efter många samtal med Kr-hamn och pappa så fick jag faktiskt fram att det var billigare i Kr.hamn för den stora servicen oxå! Så det får väl bli där då så man slipper tjat! Haha.