ThereseStrid

Tant-Therese!

Jag är en sån där töntig person som blir 72 år titt som tätt när jag ska lära folk att veta hut!
Nyss så gick jag ut och skulle vinka förbi ett tåg här på jobbet, då kommer det 5-6 stycken gubbar och tanter och genar över spårområdet precis brevid mig!
De såg ju mig och frågade om tåget kommer nu och självklart sa jag att de gör det.
Sen fick de även veta att det är böter på att beträda spårområdet och att de nästa gång kan använda övergången som det finns bommar till ett par hundra meter norr över.
Och så drog jag även till med "Ni vuxna människor borde skämmas!!!"
Jag känner mig som värsta moral kärringen och känner mig lite löjlig även fast jag vet att jag har rätt och sköter mitt jobb.
Och jag vill inte vara den som ser en person bli påkörd av ett tåg och jag undrar även hur fan barn ska lära sig när inte ens vuxna fattar nåt?!
Tänk på att inte gena över järnvägen om ni inte vet nåt om den!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carro
skriven :

Ja du är en jävla sur tant och har varit länge men i vissa fall så är det ju bra!!
Dumt att använda övergången lixom.
Vuxna människor.....