ThereseStrid

Kärlek övervinner allt?!

Jag har svårt att se hur man kan bli kär i vissa andra människor.
Nu låter jag dömmande och sluta läs om du inte klarar av det ärliga här.
Är det verkligen så att man kan bli kär i en person utan att bry sig det minsta om vad det är för kön, ålder eller sjukdomar den har?!
Jag tror att man kan älska personen för just vad DEN är!
MEN jag har svårt att se mig själv med en man som är dubbelt så gammal som mig?!
Tänk om jag skulle bli döds kär i en man/herre/gubbe som är 52 år gammal?
Jag tror att jag inte skulle låta mina känslor komma fram då, jag skulle förneka dem rent ut sagt!
Hemsk som jag är så skulle jag aldrig tillåta detta eftersom att jag (BARA JAG INGEN ANNAN!) tycker att det faktiskt är lite knepigt!
Jag skulle väl aldrig kunna gå och glo efter någon i mina föräldrars ålder, + / - 10 år.
Det funkar inte i min skalle.
Såklart det kan va åldersskillnad mellan kärlekspar, men inte som att någon som är runt 20 träffar någon som är 40-45 år.
Jag fattar inte riktigt hur det funkar.
Är man inte på jäkligt olika ställen i livet då?
Eller är det bara jag som är trångsynt nu och har förutfattade meningar?
Nu blev det bara ålders inriktat här men detta gäller ju även allt annat.
Jag tror att folk som är vita och rasister faktiskt kan bli kär i en som är mörkhyad, bara man träffar den rätta.
Men som i en ålders grej där så skulle jag inte tillåta mig som sagt.
Luddigt som fan detta inlägg men de flesta kanske förstår vad jag menar i alla fall.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: